Svampdjur

Denna bloggen handlar mest om svampbob.
Svampbob liknar ju en tvätsvamp men han är ju ett svamp djur.
Så vart lever svampdjur?
I skogen?
humm nej i havet.
svamdjuren var det första djuren som uttvecklades på jorden.
så vad kom först hönan eller äget?
jag vet! Svampbob!
svampdjur ser ut som växter och de har ingen hjärna eller närvsystem.
Men de har celler som arbetar tillsamans för att samla föda.
(otroligt att de räknas till djur!)
De filtrera vatten genom sin "kropp" och olika celler har olika upp föda
Svampdjur har också mycket starka gifter mot bakterier som forskare tror sig kuna utveckla nya mediciner av.
(om ni undra belv jag hjärntvätad i höstas och därför har jag obehagligt mycket kunskap om svampdjur)
Skulle ni villja att jag skriver om de andra djur grupperna i bikini botten?
(Skriv i komentarer)
 
Svampdjur:

Svampbob:

Kommentarer
Postat av: Svampbob

Ni får inte ta bort den här bloggen!!!!!!!!!

2010-05-28 @ 20:02:44
Postat av: oskar nordstrom

är du så retard att du har en blogg om svampBob ps. jag är bög

2013-08-26 @ 08:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0